Tuesday, December 14, 2010

Kem Silat Pusaka 7


Silat Pusaka 7 anjurkan kem ini untuk memenuhi masa lapang pelajar yang sedang cuti sekolah sekarang, pelajar TR & SMK Tg Budriah dan juga pelajar dari sekolah lain akan sertai. Ini adalah salah satu sumbangan Pusaka 7 kepada Teratak Rahmat. Mereka semua adalah skuad remaja Silat Pusaka 7. Bukan yang pertama di rancang tetapi sebelum ini juga sudah ada tetapi yang lainnya kali ini adalah ia dikendali anak kepada silat master yang sebelum ini merancang kem yang sebegini. selain kem silat dimana aktiviti silat di utamakan, ajaran agama menurutu Al-Quran dan As-Sunnah juga akan diajarkan kepada skuad remaja silat Pusaka 7. Perjalanan aktiviti dan lain lain diremajakan oleh beliau dan yang lain hanya mengharapkan keberkesanan kem ini. Tetapi apa yang penting bagi kami adalah akan kami sampaikan ajaran agama menurut Al-Quran dan Sunnah kepada para peserta itulah niat awal kami. Tentatif kem ini ada di facebook page "zahiri abu mujaddid"

Wednesday, October 27, 2010

Ibadah Korban untuk Teratak Rahmat

Apakah Ibadah Korban?
> Ia dilakukan selepas menunaikan Solat 'Idil Adha(hari raya Qurban)
> Yang disembelih adalah seperti Kambing, kibasy, unta dan sebagainya
> Ia adalah Sunnah Rasulullah S.A.W maka ini adalah amalan yang sangat murni
> Ia tidaklah suatu yang wajib seperti berpuasa di bulan ramadhan sebaliknya ia adalah Sunat seperti dalam sebuah hadis dari Ummi Salamah bahawasanya Rasulullah S.A.W bersabda:

أذا رأيتم هلال ذي الحجة وأراد أحدكم أن يضحى فليمسك عن شعره وأظفاره

"Apabila kamu melihat anak bulan zulhijjah dan salah seorang dari kamu hendak bekurban, maka hendaklah dia menahan dirinya dari memotong rambut dan kukunya."

pada perkataan "kamu hendak berkurban/kamu mahu berkurban" menunjukkan bahawa berkorban itu terserah kepada kemahuan seseorang. Ini bererti bahawa berkorban itu tidak wajib tetapi hanya sunnat.

Kehidupan seorang manusia adalah untuk mencari keredhaan Allah, maka berkorban itu adalah antara jalan jalan keredhaan Allah.
______________________________________________________
Seperti pada tahun lepas, Ibadah Korban akan dijalankan,
dan dagingnya akan disedekahkan kepada Asrama Anak Yatim dan Miskin Teratak Rahmat.

~Persoalannya tuan tuan dan puan puan...


Adakah Anda mahu mengerjakan Ibadah Korban Menurut SUNNAH!?
Adakah anda mahu menambah pahala Korban dengan mensedekahkan dagingnya!?
Mahu mengganda ganjaran pahala sedekah apabila yang akan memakannya adalah dikalangan Anak Yatim dan Miskin?

Mari tuan tuan dan puan puan....

Mari sertai Ibadah Korban di Teratak Rahmat (Lembu tidak disembelih di TR)

1 bahagian lembu -----> RM 350 sahaja.
Tarikh tutup ------> 5 zulhijjah (11 november 2010)

Di minta untuk tuan tuan dan puan puan sebarkan informasi ini kerana dengan daging daging Korban yang kami dapat, kami berkesempatan untuk simpan dagingnya sepanjang tahun 2011 untuk diberi makan Anak Yatim dan Miskin berada di Teratak Rahmat.

Untuk sebarang pertanyaan boleh anda hubungi
Hazman : 019-4459382 E-Mail: ibnarawi99@yahoo.com

Sunday, October 17, 2010

First test


First test bermaksud ujian pertama sebelum ujian yang sebetulnya.
apakah maksud itu?

seperti kata wardern TR Zahiri, kamu akan diduga/diuji disini terlebih dahulu baru kamu akan dibawa ke sebuah tempat yang lebih mencabar lagi!

Masih belum membawa apa apa maksud dari tajuk dan isi intro.
pada tarikh yang sama dengan kehadiran pengunjung dari maktab perguruan
Anak anak TR di bawa ke sebuah kebun di bukit keteri di mana aktiviti khemah "camping" dijalankan. idea camping ini adalah idea ketua warden kami Azwar Ibrahim. perkhemahan di kebun tersebut adalah supaya anak anak TR ini di duga di kebun yang separa mencabar ini sebelum membawa mereka ke tempat yang lebih lagi mencabar seperti di "Teh O" yang telah anak anak TR menengah kunjung.

Di hadiri oleh anak anak TR dari rendah ke menengah juga seorang pelajar baru TR, beberapa ahli silat PLN. mereka tiba pada tengah hari selepas aktiviti dengan pihak maktab perguruan sabtu itu, dimulakan dengan arahan supaya cari dan dapatkan lokai untuk khemah dibangunkan. saya hadir semasa sedang mereka naikkan khemah mereka berada di merata rata tempat di kebuh tersebut untuk mencari lokasi sesuai, pihak lelaki jumpa sebuah lokasi di mana bertempat di tanah orang! dan mereka disuruh untuk tukar lokasi. pihak perempuan menempatkan khemah mereka di tanah bekas tanaman jagung lokasi tersebut agak elok kerana ia dekat dengan air. perkhemahan itu berjalan seperti biasa di mana unggun api di naikkan, khemah khemah di naikkan, solat jemaah atas rumput dan masakan masakan meggi menjadi menu utama. Ahli silat PLN hadir adalah kerana pada malam hari terdapat silat tengan malam yang di kendali oleh majo. kaedah silat yang menarik itu sempat saya saksikan. pada waktu yang sama juga pelajar TR yang rendah di beri tugas atau cabaran yang mengentalkan hati! cabaran itu menyuruh mereka jalan yang pendek tetapi gelap menuju ke sebuah rumah atau pondok yang usang, jika pembaca sekilan pandang pada pondok itu malam hari akan pembaca fikir 2X untuk ke sana :) dan pada lewat malam taklimat diberi oleh wardern zahiri kata katanya seperti di atas. sentri ditempatkan pada setiap satu jam. kesemua pelajar di beri peluag untuk berjaga pada malam hari.

Selepas cubaan pertama nampak bahawa anak anak TR rendah sudah sedia untuk ke tempat yang lebih mencabar lagi!! InsyaAllah akan bawa mereka ke Teh O atau banjaran nakawan





Separuh hari aktivitinya!



Maktab Perguruan Padang Behor Kangar telah datang
dan menganjurkan satu aktiviti dipanggil
Program Khidmat Masyarakat.

kunjungan aktiviti mereka mengambil separuh hari dari 8.00 pagi hingga ke tengah hari.
kesemua aktiviti yang dijalankan amatlah menyeronokkan.... jika saya juga seorang anak TR saya mahu sangat mengambil bahagian :)

Saya tidak dapat membuat laporan penuh atas aktiviti aktivi yang di mainkan kerana saya terpaksa ke suatu tempat semasa program itu, saya cuma berpeluang untuk mengambil beberapa gambar sahaja. dan disini gambar gambar tersebut.













Tuesday, October 5, 2010

Fokus....

Assalamualaikum...

Bismillah.

Sudah kebiasaan di Malaysia, jika hujung hujung tahun akan ada peperiksaan di sekolah.
dan itu lah masanya untuk Fokus..... fokus dengan pelajaran, semua mata pelajaran perlu
difokuskan...

Anak anak TR masa sekarang sedang giat membaca buku seperti adik Ashraf, Saidah dan fatimah
mereka menduduki peperiksaan PMR dan sudah kelihatan usaha mereka membaca buku.
sehinggakan latihan silat diberi kelonggaran, harapan kami adalah supaya mereka
buat sebaiknya dalam mencari ILMU.

Untuk beberapa bulan ini, aktiviti hari ahad TR di berhentikan.
Mereka semua digalakkan untuk study kerana peperiksaan yang akan datang......

Wednesday, September 22, 2010

Selesai sudah...

Adik Wan Suhaimi dan Rusydi.

Assalamualaikum kepada semua....

Sudah selesai atau selesai sudah? dua dua pun Ok... ^_^

Selesai sudah menunaikan rukun islam ketiga dan dalam proses melakukan puasa itu kita selesaikan juga rukun islam keempat iaitu membayar zakat...
di Teratak Rahmat kesan dari rahmat Allah nampak jelas melalui sumbangan sumbangan yang kami terima. apa yang boleh saya katakan tentang sumbangan orang ramai adalah:

ia hadir tanpa duga,
ia datang dengan senyuman,
ia mengejutkan hati yang gembira,
ia kekalkan harapan,
ia meringankan beban,
ia penyebab kami berada dalam kelegaan.

Di sini saya mahu senaraikan beberapa nama pemberi sumbangan kepada TR.
Terlebih dahulu saya hendak mengatakan saya minta maaf kerana mungkin terdapat nama yang tidak disenaraikan atas sebab kelemahan saya, saya tidak peka dalam menuliskan pada awal awal lagi nama nama pengunjung yang memberi sumbangan. akan saya baiki diri saya sendiri. Ribuan maaf....

  1. Al-Nidaa'
  2. UiTM Arau dan profesor rashid
  3. En. Bostani
  4. Pn. Wan Zurina
  5. Dr. Zainuddin (dari klinik keluarga Changlun)
Mari kita renungkan ayat Al-Quran dibawah:


Sesungguhnya wang ringgit / harta yang dibelanjakan kerana Allah / untuk mendapat redha Allah itu tidak akan mengurangi harta kita malah akan diganti kembali oleh Allah. Inilah janji Allah dan demikianlah yang telah disampaikan oleh utusanNya Muhammad Rasulullah dan inilah kepercayaan yang wajib diimani oleh setiap orang yang beriman. Firman Allah: Surah As-Saba’ ayat 39 [34:39]

قُلْ اِنَّ رَبِّى يَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَنْ يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَيَقْدِرُ لَهُ وَمَا اَنْفَقْتُمْ مِنْ شَيْءٍ فَهُوَ يُخْلِفُهُ وَهُوَ خَيْرُ الرَّازِقِيْنَ

Katakanlah: Sesungguhnya Tuhanku melapangkan rezeki dan menyempitkannya bagi siapa yang dikehendakiNya di kalangan hamba-hambaNya, dan apa-apa yang kamu nafkahkan dari sesuatu maka Allah akan menggantinya dan Dia sebaik-baik pemberi rezeki

Saturday, August 14, 2010

relax lah tukang masak TR.....

Bismillah.....

Huh, penat juga typing pada bulan puasa tetapi saya taip ni bukan pada siang bulan puasa tetapi malam.... hehe.

So balik kepada "kenapa tukang masak TR relax nih? budak budak nak makan apa?
nak kena ni tukang tukang masak nihh......

bawa bertenang......... Pada 9-Ogos-10 jabatan belia dan sukan
datang dan anjurkan satu gotong royong memasak bihun untuk disedekahkan kepada Anak anak TR

Selain itu, ceramah keagamaan oleh seorang ustaz bernama che mae, ucapan mesra oleh kakitangan jabatan belia dan sukan dan di akhir ucapan oleh ketiga tiga kakitangan sumbangan berupa barangan makanan di serahkan kepada Teratak Rahmat.









Niat untuk masak bihun bersama sama TR tecapai, masakan dibuat di kantin TR. kami tepaksa minta maaf kepada tetamu atas persekitaran berdekatan kantin yang selerak kerana tandas baru yang sedang dibina kontraktor. lazimnya jika tempat pembangunan memang akan nampak tidak terurus.





Berikut adalah gambar gotong royong memasak bihun bersama TR dan sumbangan...





Thursday, August 5, 2010

Lakonan Keagamaan

Bismillah....

Apa khabar semua,
selepas kami cuba cungkil bakat anak anak TR dalam penciptaan, kami cuba pula
cari bakat mereka dalam pementasan.
Pementasan keagamaan yang di cadangkan kepada mereka di kendali oleh sukarelawan yang ikhlas menyumbang bakti, bermaksud akan ada warden jadi mentor dalam pementasan mereka.



Seperti gambar di sebelah, adik Syafiq cuba menghidupkan wataknya dengan beberapa
misai dan janggut tiruan, beliau memainkan watak seorang ayah kepada ahli kumpulannya. kumpulannya yang buat pementasan seperti sebuah cerita ayah yang meniggalkan dua orang anak yang tiada tempat tuju, keduanya telah yatim disyorkan oleh ketua kampung pergi ke rumah pakcik nya dilakonkan oleh warden tetap TR (abg zul).
Lakonan abg zul telah mengalahkan lakonan kesemua orang yang ambil bahagian,
abg Zul telah menghidupkan wataknya dengan penuh semangat!!

kumpulan lain juga telah menunjukkan lakonan keagamaan mereka dengan elok, banyak pengajaran yang penonton dapat dari lakonan lakonan mereka. kumpulan yang memenangi pertandingan itu ada kumpulan Bang Bang Boom yang diketuai oleh saudara amin.




Tuesday, July 27, 2010

Aktiviti TR: Pencipta Muda






Assalamualaikum...

Kepada semua ahli perniagaan, boleh jika mahu ambil atau beri ilmu kepada anak TR masuk ke dalam
R&D syarikat anda kerana anak TR ni ada bakat dalam penciptaan, .....

Hehe disitu sedikit intro untuk tajuk aktiviti,
Aktiviti yang di adakan pada 11/7/10 bertajuk "Pencipta Muda"
Objektif aktiviti adalah untuk anak TR membuat sesuatu ciptaan dan persembahkan
produk ciptaan itu kepada hakim, hakim diadakan untuk menilai produk ciptaan mereka itu.
ciptaan ciptaan dari replika kapal terbang, barang perhiasan dari tempurung kelapa, tidak seberapa jadi gunung berapi dan barang aksesori dicipta dari manik.

Kumpulan yang memenangi dan diberi gelaran Pencipta Muda adalah, kumpulan
"Bang Bang Boom" Ciptaan mereka diberi nama Kapal Terbang pertama, idea mereka
adalah untuk mencipta satu replika dan fokus pada memantapkan persembahan produk tersebut.
persembahan mereka adalah yang terbaik dengan poster yang sederhana dengan video tentang kapal terbang di reka, juga risalah kecil untuk hakim. mereka mendapat pujian dari hakim atas usaha mereka.
kumpulan lain seperti Waka Waka mencipta manik manik aksesori, mungkin para juri nampak
ia seperti suatu yang tidak perlu diusahakan sangat jadi markah mereka tidak begitu tinggi,
bagi kumpulan ali ting ting ting, mereka reka perhiasan dari tempurung kelapa, rekaan seperti
bekas pensel, kasut mainan kanak kanak dan lain lain lagi. terakhir adalah kumpulan
under 18 mereka sepatutnya reka sebuah gunung berapi yang aktif, tetapi gunung berapi itu tidak aktif boleh jadi ia seperti gunung berapi yang bernama malindang
di mindanao filipina sebuah gunung berapi yang tidak aktif sama seperti gunung berapi kumpulan under 18. dan disitulah kesemua rekaan.
di atas adalah gambar gambar.




Monday, July 5, 2010

Van...

VAN........

Sebuah kenderaan, adakah hanya sebuah kenderaan? Tanpanya bersempitlah kita, betulkah ia menyempitkan kita? Dengan yang lain perjalanan terpaksa bertambah, dengan yang mana?

Van adalah sebuah kenderaan yang kita hanya tengok sebagai pembawa manusia. Sama seperti Bas. Van di mana mana sahaja akan ada ramai orang menaikinya ada yang bawa keluarga, ada yang bawa orang orang kilang, ada yang bawa budak sekolah, ada yang bawa bahan berniaga dan lain lain cara yang digunakan untuk dapat manfaat dari VAN itu. Tidak seperti bas di mana jumlah penumpang yang boleh ditampung adalah lagi ramai berbanding van. Bas dan Van berbeza dari saiz dan kebolehan mencelah(dari pandangan saya), jika terdapat kesesakan lalulintas susah sungguh nak tengok bas mencelah tak bolehlah mencelah tetapi van boleh mencelah untuk pemandu yang berkebolehan lah.... macam biasa keduanya ada “pros” & “cons” masing masing. Udah udah lah dengan perbezaan......

Untuk kami Teratak Rahmat(TR) menilai VAN itu dengan penilaian yang tinggi, Van telah jadi kemudahan luar bangunan yang penting. Sama juga dengan anak anak TR. Untuk kami ia bukanlah hanya sebuah kenderaan, ia bagaikan “Kaki untuk TR” istilah itu seperti istilah para remaja guna dimana jika seseorang itu tidak ada kenderaan dia bagaikan “patah kaki” boleh dikatakan juga untuk TR kami bagaikan “patah kaki” apabila satu satunya Van kami yang dibeli oleh saudara Azwar itu telah mengalami kerosakan di Padang Besar. Sebelum ini van itu memang sudah ada masalah dengan beberapa kerosakan, itu tidak mengapa kerana sebaik sahaja ada kerosakan akan kami baikinya. Tetapi pada hari terakhir ia dapat digunakan dan mengalami kerosakan, seperti biasa Van dihantar ke workshop. Proses pembaikan sudah mengambil masa yang agak lama, berita terakhir tentang Van adalah kami mungkin perlu bayar harga yang agak mahal supaya van itu dibaiki. Sebaik sahaja dengar berita tersebut telah jadi sukar untuk menggunakan Van itu seperti biasa. Bagi yang pernah membaiki kenderaan anda mungkin tahu berapa banyak yang perlu bayar jika terdapat kerosakan yang serius, keadaan kami jadi seperti menongkat dagu dan termenung........ tetapi ia tidak lah sebegitu teruk. Seperti kata mohamad bilal lakhni, “One Hardship Comes with Two Relieves” dalam buku beliau bertajuk-Real Life Lesson From The Holy Quran. bermaksud Satu kesulitan dilengkapi dengan dua kelegaan. Ketiadaan Van telah jadi satu kesulitan dan dalam tidak sadar ada 2 kelegaan yang hanya dirasai oleh kami.

Kereta kereta warden TR telah datang menyelamatkan keadaan dengan menjadi pembawa kepada pelajar sekolah rendah ke sekolah, juga menghantar anak TR ke kampung pada minggu minggu tertentu. Seperti kedatangan superman yang terbang kesana kemari untuk menyelamatkan keadaan tanpa diduga kereta warden TR juga telah memainkan peranan seperti itu. Kereta warden yang dijadikan pengangkutan utama sekarang adalah pengganti utama Van, disinilah dikatakan tanpanya(Van) bersempitlah kita. Pelajar sekolah rendah terdapat 4 perempuan & 5 lelaki di sini boleh kita bayangkan 9 pelajar sekolah rendah di muatkan kedalam proton wira. Ia memang agak sempit, bagi saya mahu ke sekolah dalam kesempitan itu tidak mengapa tetapi apabila balik dari sekolah saya akan rasa discomfort(ke tidak selesa) kerana pelajar sekolah rendah masa baliklah mereka bermain mereka sedar bahawa mereka berpeluh dengan banyak dan mengakibatkan uniform mereka berbau tetapi itulah budak budak. Sebaik sahaja naik kereta satu kereta berbau cengis. Pernah saya alami nya sekali terpaksa saya tutup air cond dan terus capai butang tingkap bagi meleraikan bau yang terkumpul. Di sini terjadi juga pengambilan dan penghantaran yang bertambah, terpaksa berjalan dua kali, tidak boleh ambil dan hantar sekali seperti kata orang utara ”sekali harung”.

Kesukaran TR tanpa van sudah nampak ketara,

apabila kereta kereta warden digunakan bukan buat sementara,

nampak kenderaan itu terlebih beban,

dengan anak anak TR yang dibawa untuk melaksanakan kerja penghantaran,

Jika dengan Van, sungguh terasa keselesaan apabila masuk ke dalam ruang yang luas, kemudahan bergerak didalam kenderaan direka untuk membawa orang ramai, bau cengis tidak seberapa akan terkumpul kerana tiada kesempitan. adalah amat TR inginkan . Ia tidak akan menyempitkan apabila kesekolah dan juga balik ke kampung.

Dari utara ke selatan

Berjalan jalan tanpa sebatang pen

Ada sebuah kenderaan TR perlukan

Ia adalah sebuah Van

Adetz™

Monday, June 28, 2010

Anak TR di rombak semula??

Apa khabar semua? Como vocês estão?(bahasa Portugis)

Agak mengejutkan apakah maksud ini semua? Adakah anak anak TR yang ada dalam Asrama anak yatim dan orang miskin itu di rombak? Bermaksud pelajar yang sedia ada sudah tidak diletakkan di situ? Sudah diubah kesemuanya dengan pelajar baru? Ini amat mengejutkan..... dan minta maaf saya hanya bergurau...

Pada bulan lepas kami giat anjurkan petandingan, antaranya adalah
"pertandingan mengeja dan matematik"
"pertandingan Melukis"
"pertandingan bercerita"
"pertandingan pantomim dan bercerita"
dalam pertandingan tersebut anat TR mengambil bahagian secara berkumpulan, dan telah saya kemukakan nama nama kumpulan yang direka oleh anak TR.

Pada bulan ini kami rombak semula kumpulan yang sudah sedia ada atas sebab terdapat 3 anak TR keluar dari Teratak Rahmat. 2 pelajar perempuan dan 1 pelajar lelaki, pelajar lelaki bernama Zuhair Aiman keluar dari Teratak Rahmat adalah kerana ayahnya kembali ke perlis untuk menjaga beliau. sebelum ni ayah Zuhair ada di Pulau Pinang. Dan 2 pelajar perempuan, mereka berdua adik beradik bernama mariam dan nuraini. lebih kurang sama kisahnya seperti zuhair, mariam dan nuraini akan ke kelantan di mana ibu mereka akan menjaga keduanya. Kami di TR akan merindui mereka, bahkan saat sedang berbicara ini kami sedang merindui mereka.

Adik Zuhair Aiman
Adik Nuraini
Adik Mariam

Minum air ditepi perigi
Dalam perigi ada ikan keli
Ketiadaan mu akan dirindui
Kepulangan mu kami nanti


Jadi balik kepada kisah rombak yang tidak seberapa mengejutkan itu... ^_^
Anak anak TR di pilih berdasarkan tahap pembelajaran mereka. senang kata mengikut IQ masing masing, dahulu terdapat 6 kumpulan sekarang telah kami kurangkan ke 4 kumpulan.
kali ini nama kumpulan kumpulan telah berubah dan mereka memilih nama nama itu ikut kreativiti mereka. nama namanya adalah:
  • ATTT
  • Bang bang Boom
  • Waka Waka
  • Under 18
Pertandingan Matematik dan Mengeja sudah pun berlangsung pada malam ahad 27/jun. format pertandingan adalah seperti yang lepas ada juga sedikit perubahan tetapi saya (Blog Keeper) terasa seperti mengelirukan mereka dengan perubahan yang baru itu. Disinilah R&D diperlukan. tidak mengapa akan kami tingkatkan lagi usaha untuk memperbaiki event yang kami adakan juga tidak lupa R&D(research and development) dalam kebanyakkan hal.


TR Update / Kemaskini

Assalamualaikum w.b.t.......

Saya hendak minta maaf banyak banyak kerana sudah kian lama saya tidak
update/kemaskini blog TERATAK RAHMAT....... Saya(blog keeper) baru sahaja dapat kerja di
Institut Pengajian Tinggi Islam Perlis. dan agak sibuk dengan hal hal
isi borang kerja, med check up dan lain lain.

Jadi dalam beberapa bulan yang saya mendiamkan jari, Teratak Rahmat telah di datangi beberapa tetamu.
Tetamu tetamu yang datang bukan bertangan kosong, mereka hadir dengan sumbangan yang banyak, antaranya adalah UUM CAS, Jabatan Belia dan Sukan, UPP Perlis.

Juga Teratak Rahmat di beri sumbangan Logo baru yang di letak di hadapan bangunan ISLAH ia bukanlah logo Teratak Rahmat akan tetapi ia adalah logo Al-Islah Perlis memandangkan bangunan itu bangunan Al-Islah Perlis. Logo yang berlampu pada waktu malam itu sungguhlah cantik kerana ia timbul bila dipandang pada waktu pagi, saya yakin bahawa ia akan menangkap penglihatan sesiapa sahaja yang tengok logo tersebut. Ini adalah kelebihan kepada TR dengan cara itu orang ramai akan tahu tentang Pusat Pengajian Al-Islah Perlis dan Teratak Rahmat. harapan kami adalah untuk Allah buka hati mereka untuk datang beri sumbangan dan yang penting supaya mereka datang dengar kuliah agama pada pagi jumaat dan Ahad yang diadakan secara konsisten oleh Al-Islah. InsyaAllah akan saya upload gambar logo.

Wednesday, April 14, 2010

Pertemuan Mesra UUM CAS


UUM College of Arts and Sciences telah datang dengan pelbagai benda yang bermakna buat Anak TR.
Mereka hadir dengan sumbangan yang banyak dan aktiviti yang menarik untuk TR.

Antara aktiviti yang diberi adalah
permainan YUT. YUT adalah permainan papan seakan "snake & ladder"




Bakal dikemaskini...

Tuesday, April 13, 2010

Sumbangan dari Kastam Perlis.

Kastam Diraja Malaysia Perlis datang pada petang jumaat 9/April/2010 dengan sumbangan. Sumbangan yang berupa:
  • beras/ beras pulut
  • tepung
  • minyak masak
  • duit sumbangan


Kami dari pihak Teratak Rahmat mengucapkan banyak banyak terima kasih atas sumbangan yang diberi. Semoga jasa anda dibalas oleh ALLAH.